se også våre personvernregler.
Brukerbetingelser for Storckstudio.no Storck Studio AS
Partene
Selger er Storck Studio AS, Løvsangerveien 4A, organisasjonsnummer 928437175, og betegnes som selger/selgeren. E-post torstein@storckstudio.no Mobil + 47 95487099
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes som kjøper/kjøperen.
Registrering
For å handle hos Storckstudio.no må du ikke opprette en konto, men kan handle som gjest. Om du velger å lage deg en konto på storcktudio.no vil det gjøre din handel lettere neste gang du logger inn da dine opplysninger med navn og adresse vil allerede vært lagret. Du vil også kunne ha tilgang til tidligere ordre samt enkelt gjøre et gjenkjøp. Registreringen er gratis og uten forpliktelser om kjøp. Vi lagrer opplysningene på en sikker måte og opplysningene vil ikke være tilgjengelige for uvedkommende. For din egen sikkerhet er det viktig at du tar godt vare på passordet ditt. Passordet velger du selv når du registrerer deg.
Storckstudio.no Storck Studio AS kan ikke inngå avtaler med mindreårige uten foresattes godkjenning. Bindende kjøpsavtale kan kun inngås med personer over 15 år. Kredittkjøp kan kun gjennomføres av personer over 18 år og forutsetter at du har en kredittkortavtale med din bank eller ditt kortselskap Storckstudio.no selger varer ment for privatmarkedet. Varer du handler hos oss er derfor ikke ment for videresalg, men til eget bruk.
Adresseendring
Av sikkerhetsmessige årsaker må kjøper selv endre adressen under “Mine adresser” på “Min side”. Adressen kjøper velger som standardadresse vil bli brukt som standard leveringsadresse ved fremtidige kjøp, men vil ikke påvirke allerede eksisterende ordre. Selger sender alle pakker til leveringsadressen som er lagret på ordren når vi registrerer kjøperens innbetaling. Kjøper velger selv leveringsadresse når du går til kassen. Kjøper har også muligheten til å selv endre leveringsadressen før betaling av ordren.
Betaling
Selger må ha registrert innbetaling før vi behandler ordren. Du kan finne informasjon om de ulike betalingsalternativene på Storckstudio.no
Frakt
Hos storckstudio.no er det gratis frakt hvis du handler for kr 2000 eller mer. Småpakker sendes normalt som brevpakke mens større pakker sendes som pakke med sporing via Posten Norge AS. Sykler og sykkel rammer sendes med gratis frakt via Post nord og Posten i Norge.
Leveransevilkår
Storckstudio.no har forsendelser til hele Norge med unntak av Svalbard og Jan Mayen.
Leveringstiden varierer for det enkelte produkt, men ligger vanligvis mellom 10 og 14 virkedager etter registrert innbetaling. Dette gjelder for varer som er på lager. Vi tar forbehold om lengre leveringstid i perioder med mye trafikk. Epidemier som Covid-19 vil også kunne påvirke leveringstider.
Storck sykler må forhånds bestilles og blir produsert etter hver enkel kunde sitt ønske/mål og behov. Det ligger på nettsiden til hver sykkel og heter alternativ. Det vil si at hver sykkel blir spesial bestilt og leveringstid kan derfor variere fra produkt til produkt. Er sykkelramme og komponenter tilgjengelig på lager hos Storck blir sykkelen bygget og sendt til Storck Studio A/S der sykkelen blir kontrollert før den sendes videre til kunden. Storck Studio vil holde kunden informert angående leveringstid. Kunden må betale sykkelen før den blir bygget og sendt. Hver kunde som bestiller vil motta informasjon fra Storck Studio om leveringstid.
Brevpakker leveres normalt sett til dit postkontor. Du vil da få hentevarsel. Sykler som sendes via Post Nord og Posten vil leveres på dør, men går til ditt lokale postkontor om ingen er hjemme. Du vil få hentevarsel.
Som kjøper plikter du å følge med på status på din forsendelse. Storckstudio.no er ikke ansvarlig for utlevering av melding om ankommet pakke. Posten returner etter sitt system uavhentede pakker etter 14 dager.
Dersom kjøper ikke er hjemme på leveringstidspunkt, ikke henter varene eller nekter å motta dem, vil varene bli returnert til selger for kjøpers regning. Kjøper vil i slike tilfeller bli tilbudt å få ordren tilsendt på nytt til gjeldene fraktsats for kjøpers bestilling. Dersom kjøper ikke betaler ny frakt eller ikke ønsker sendingen på nytt vil kjøper bli belastet et gebyr på kr 200,- fra det innbetalte beløp i tillegg til returfrakt på kr 149,-. Eventuelt restbeløp blir kreditert til kjøpers kort eller kontonummer avhengig av kjøpers betalingsmetode.
Dersom kjøper ber Posten om å returnere varen, samt at kjøper på forhånd melder fra til selger om at kjøper benytter seg av angreretten innen fristen, skal kjøper kun betale for returkostnaden. Om din pakke ikke leveres innen avtalt tid kan kjøper fastsette en rimelig tilleggsfrist. Skulle denne fristen oversittes kan kjøper heve kjøpet og få pengene tilbake innen 14 dager.
Skadde sendinger
Dersom kjøper mottar en skadd sending, plikter kjøper å ta kontakt på torstein@storckstudio.no så fort kjøper oppdager skade samt legge ved bilde som dokumentasjon. Kjøper vil få svar så fort som mulig og selger vil hjelpe deg videre. Varer som er skadet etter sending med Posten må fremvises på postkontor og skademelding må fylles ut.
Vareinformasjon
Storckstudio.no gjør hele tiden sitt beste for å gi kjøper korrekte produktopplysninger. storckstudio.no tar allikevel forbehold om feilaktig produktbeskrivelse. Storckstudio.no tar også forbehold om at det kan bli tomt på lager. Alle våre produkter kan brukes i Norge.
Copyright
Innhold på www.Storckstudio.no er Storck Studio AS sin eiendom. Dette innholdet er beskyttet etter opphavsrett, markedsførings- og varemerkelovgivning. Dette innebærer at varemerker, firmanavn, produktnavn, informasjon om produkter, herunder beskrivelse av produktene, bilder, grafikk, design og layout og annet innhold på sidene ikke kan lastes ned, kopieres eller benyttes på annen måte uten at dette er tillatt etter lovgivning eller etter samtykke fra Storck Studio AS.
Reklamasjon og angrerett
Alle henvendelser som gjelder reklamasjon, skade på varer eller feil ved leveransen, skal rettes skriftlig gjennom e-post til torstein@storckstudio.no. Tilbakebetaling ved angre /reklamasjon som medfører kreditering, skal skje innen 14 dager etter mottak av retursendingen.
Angrerett og angrefrist
Angrerettloven gir kjøper rett til å angre ditt kjøp av varer. Angreretten forutsetter at kjøper senest innen 14 dager etter mottatt leveranse gir melding om at kjøper benytter angreretten (angrefrist). Dersom kjøper ikke har mottatt angrerettskjema med sendingen utvides fristen til 3 måneder.
Angreretten forutsetter av varen er ubrukt og leveres tilbake i samme originalemballasjen og tilstand som når den ble mottatt. Kjøper betaler frakt og har ansvaret for at varen blir sent forsvarlig tilbake til selger.
Ved all retur skal det først sendes e-post til torstein@storckstudio.no om at du ønsker å returnere varen. Denne vil bli besvart med returinstrukser.
Varene kjøper returnerer skal sendes som vanlig pakkepost. Returer som sendes som oppkrav til Storck Studio AS eller samarbeidspartnere vil ikke bli hentet. Forbruker kan gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at selger har oppfylt sin opplysningsplikt i henhold til angrerettloven.
Angrefristen gjelder ikke på varer som er spesialbestilt til deg eller varer som er åpnet, brukt eller ikke kan returneres i samme tilstand som den ble mottatt.
Angrerettloven griper ikke inn i rettigheter du har etter blant annet kjøpsloven hvis det skulle oppstå mangler. Dersom kjøper beholder varen kan du på visse vilkår kreve prisavslag, omlevering (ny vare) eller heve kjøpet og få kjøpesummen tilbake.
Angreretten gir næringsdrivende rett til å belaste kunde om produktet er påført en verdireduksjon som følge av bruk utover det som er nødvendige for å fastslå varens art, egenskap og/eller funksjon. (jr. Ang Angreretten §25).
Reklamasjon
Hvis det oppdages en feil eller mangel må forbrukeren innen 14 dager etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi selgeren skriftlig melding om at kjøper vil vise til mangelen (reklamasjon). En mangel som viser seg innen seks måneder etter at kjøper overtok risikoen for produktet (normalt leveringstidspunktet) skal formodes å ha eksistert ved risikoens overgang.
Dersom det foreligger en mangel ved produktet, skal det sendes skriftlig varsel om dette så fort det oppdages til torstein@storckstudio.no
Kreve erstatning
Dersom selgerens retting eller omlevering vil medføre at kjøperen i mer enn en uke blir avskåret fra å bruke produktet har kjøperen under visse forutsetninger rett til å kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Som hovedregel har selgeren ikke krav på å foreta mer enn to forsøk på retting eller omlevering for samme mangel.
Har du ytterligere spørsmål om angrerett, angrefrist eller reklamasjoner kan du kontakte oss gjennom kontakt torstein@storckstudio.no
Verneting
Ved en eventuell tvist følger Storck Studio A/S Forbrukerklageutvalgets avgjørelser.